divendres, 14 de maig del 2010

Camí desconegut


Abans d'ahir va tenir lloc la Fira de Postgraus de la UAB i, tot i que no hi vaig anar ("prou feina tinc amb 3er de Periodisme com per començar-me a preocupar ara pels postgraus", vaig pensar), no vaig poder resistir-me a la temptació d'agafar un parell de tríptics sobre màsters i, de retruc, consultar els que oferia la UB. Mala idea, perquè així a botepronto en vaig veure 4 o 5 que m'interessaven. 3 d'ells m'interessen especialment: Estudis d'Àsia i Pacífic, Llengua i Civilització de l'Antic Egipte, i Cultures i Llengües de l'Antiguitat. El primer en què em vaig fixar és més general, Gestió del Patrimoni Cultural, i la veritat és que pràcticament em va deixar d'interessar en el moment que vaig veure els anteriors (ja se sap, allò que un clau treu un altre clau). I en el cinquè (Biodiversitat) demanen formació prèvia en Biologia, Ciències Ambientals o semblants, així que va a ser que no... (posa que ocasionalment es valorarà l'entrada d'estudiants amb altres formacions, però no hi posaria la mà al foc)

El problema no està només en decidir-me per un dels 3 que m'interessen especialment, sinó que m'interessen més camps a part del de les cultures antigues. Aquest m'interessa per curiositat personal, però a part d'aquesta crec que tinc una responsabilitat amb el medi ambient i els drets dels animals, als quals podria dedicar-me amb el meu ofici. El que em tira cap enrere és que la vida del reporter de medi ambient sembla força més complicada i insegura que la del comunicador cultural. De moment he demanat les pràctiques professionals al programa
El medi ambient de TV3... confio que això m'ajudi a veure més clar si realment estaria disposat a escollir aquesta via.

De tota manera, encara em queda temps per decidir-me i ara el primer és acabar el quatrimestre invictus...

"-(Obi-Wan Kenobi) El Maestro Yoda insiste en que debo abrir mi mente al futuro.
-(Qui-Gon Jinn) Pero no a costa del presente."
(Star Wars Episodio I: La Amenaza Fantasma)

"-Difícil es de decir... Siempre en movimiento está el futuro."
(Yoda; Star Wars Episodio V: El Imperio Contraataca)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada